The Kick Off! - Reisverslag uit Jersey City, Verenigde Staten van Monique Schoofs - WaarBenJij.nu The Kick Off! - Reisverslag uit Jersey City, Verenigde Staten van Monique Schoofs - WaarBenJij.nu

The Kick Off!

Door: monique schoofs

Blijf op de hoogte en volg Monique

15 Januari 2013 | Verenigde Staten, Jersey City

Het drong pas tot mij door dat ik weer wegging, toen ik eenmaal in het vliegtuig zat.. Maar voordat we überhaupt opstegen, gebeurde er eerst nog dingetjes die ik nog nooit eerder had meegemaakt in het vliegtuig. Toen de motoren aangingen, toen we nog op de grond stonden, begon het enorm, maar dan ook enorm te roken. Maar dat kwam natuurlijk door de kou! Daarna stonden we te wachten om op te mogen stijgen, toen er een aantal alien-achtige machines naar het vliegtuig kwamen rijden. Deze spoten vervolgens kokend water over het vliegtuig heen om het ijs te doen ontdooien. Een heel apart gezicht was dat!

En toen begon de reis! Na meer dan 15 uur te hebben gereisd om van A naar B te komen, ben ik toch eindelijk in NEW JERSEY gearriveerd. De vlucht ging prima, alleen eenmaal aangekomen in de US, duurde het alsnog een uur om door de paspoortcontrole heen te komen. En toen moest ik nog de weg zien te vinden naar mijn kamer. Eerst de air train, toen de trein, toen de metro en toen een taxi.. jaja! Maar het is gelukt 
Denise, de huisbaas, heeft de buurt al een klein beetje laten zien. Mijn huisgenootje, Valentin uit Oostenrijk, laat wel nog even op zich wachten. Die ontmoet ik waarschijnlijk morgenvroeg.

En maandag meteen mijn eerste dagje op kantoor. Spannend! Om een uur werd ik verwacht, maar ik was beetje te vroeg, drie kwartier te vroeg om precies te zijn. Ik kwam midden in een staff meeting terecht, en ontmoette dus ook meteen het personeel grotendeels, en de directeur. Erg leuke mensen, van verschillende afkom. De een netjes gekleed met stropdas en al, en de ander gewoon lekker comfortabel. Erg leuk!
Maar het belooft een veelbelovende tijd te worden. De directeur sprak mooie woorden over mij, en vond mijn werk tot nu toe bewonderenswaardig! En, tussen neus en lippen door, heeft de directeur ook aangegeven dat als ik nu een realistisch plan voor ze schrijf, het ook uit mag voeren na mijn scriptie!! Dus nu even knallen, en dan hou ik er nog een leuke baan aan over ook!! Dus fingers crossed!

Na dit eerste dagje, ben ik weer naar huis gegaan. Maar helaas liep dat niet zo soepel als gehoopt. Ik moest zo nodig weer aan de verkeerde persoon vragen welke bus ik moest pakken, dus kwam ergens uit, helemaal verkeerd. Toen vond ik de straat die ik moest hebben en ben ik gaan lopen. Maarja.. natuurlijk de verkeerde kant op hahahaha.. Na 2,5 uur weer bij het beginpunt aan te zijn gekomen, heb ik toch maar een taxi naar huis genomen. Maar ik moet niet veel meer gaan verdwalen want dan ben ik zo door mijn geld heen haha!

Maar wat betreft New Jersey zelf, lijkt het af en toe net Afrika; Er worden spullen midden op straat verkocht, niet veel maar toch.. Je moet in de bus roepen wanneer je eruit wilt. Crappy openbaar vervoer. En zelfs wilde dieren, namelijk katten, eekhoorns en als je geluk hebt zie je zelfs wasberen! Nou die laatste heb ik nog niet gezien, maar ik heb nog even de tijd om deze ook te spotten ;)

Nou dat was het dan voor nu..

Bye bye xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Actief sinds 04 Sept. 2011
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 17330

Voorgaande reizen:

12 Januari 2013 - 20 Mei 2013

New Jersey - New York

09 September 2011 - 13 April 2012

Johannesburg!

Landen bezocht: