The Waterfront & NYC - Reisverslag uit Jersey City, Verenigde Staten van Monique Schoofs - WaarBenJij.nu The Waterfront & NYC - Reisverslag uit Jersey City, Verenigde Staten van Monique Schoofs - WaarBenJij.nu

The Waterfront & NYC

Blijf op de hoogte en volg Monique

19 Januari 2013 | Verenigde Staten, Jersey City

Omdat ik het deze week nog aardig rustig had met mijn scriptie, omdat die in principe volgende week pas start, heb ik maar gebruik gemaakt van de vrije tijd en ben de buurt eens gaan verkennen.

Allereerst ben ik naar the Waterfront gegaan in New Jersey. Ik ging er eigenlijk vanuit dat dit de Jersey Shore was zoals wij hem kennen van tv. Maar helaas peanut butter.. deze blijkt meer dan 3u bij mij vandaan te zijn, en ook deels te zijn verwoest door orkaan Sandy. Maar ondanks dat, heb ik me toch zeker vermaakt bij the Waterfront. Het weer zat gelukkig mee; het zonnetje kwam zelfs regelmatig door. Wanneer je langs de ‘kust’ wandelt kijk je uit op NYC, en dit heb ik dus ook gedaan. Heel apart om vanuit zo’n rustig punt, naar zo’n drukke stad te kijken!
Daarna ben ik even het winkelcentrum in gedoken, om te kijken wat de Amerikaan zoal te bieden hebben. Maar helaas, of misschien ook wel weer goed voor mijn portemonnee, met lege handen thuis gekomen. Wat me trouwens wel opviel in dit winkelcentrum was dat het in de winkels verdacht stil was. Maar toen ik later naar de bovenste verdieping liep, viel het kwartje. De food court, dáár was het te beleven, en daar was het dan ook ontzettend druk!

De dag daarna ben ik samen met mijn huisgenoot, Valentin, naar MOMA geweest; Museum of Modern Arts, in NY. We zijn met de bus naar New York gegaan, wat ongeveer een kwartiertje duurde. Eenmaal aangekomen in New York zijn we richting MoMA gelopen, via Time Square. Wooow, wat een indrukwekkende stad! Je weet gewoon niet waar je moet kijken!
Daarna zijn we naar het museum geweest wat ook erg leuk was, ondanks dat ik niet echt een museumfan ben. Maar dit schijnt een van de meest beroemde musea te zijn als het gaat om kunst, dus we vonden dat we er toch geweest moesten zijn. En ten slotte was het op vrijdagmiddagen gratis, dus waarom niet! Veel verschillende soorten kunst werden er getoond wat leuk was om te zien. Af en toe ook wel een beetje raar, maar goed.. Maar wat me toch het meest is bij gebleven, is dat de mensen gewoon aan het dringen waren om een foto te maken van onze eigen Van Gogh. Als klein kikkerlandje hebben we blijkbaar toch een goeie indruk gemaakt in New York haha!
Na het museumbezoek wilde we ergens wat gaan drinken. Valentin een biertje, en ik wat fris want ben natuurlijk nog niet oud genoeg om te drinken. Maar helaas, we kwamen nergens binnen. Ik voelde me weer even 15 hahaha! Maar over een kleine 2 weekjes mag ook ik eindelijk genieten van een biertje in the US.

Zondag zal ik nog een keertje New York induiken om de toerist uit te gaan hangen, en dat zal ook vast niet de laatste keer zijn. Foto’s volgen snel ;)
En dan begint aanstaande maandag het echte werk, ondanks dat dit eigenlijk een vrije dag is; Martin Luther King Day.

Bye Bye xx

  • 24 Februari 2013 - 20:55

    Bart:

    Haha, niet binnen gekomen? Weet je hoe ik me voelde laatst bij Sjors en Sjimmie xD
    Maar nu mag je officieel stappen!
    Enjoy!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Actief sinds 04 Sept. 2011
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 17343

Voorgaande reizen:

12 Januari 2013 - 20 Mei 2013

New Jersey - New York

09 September 2011 - 13 April 2012

Johannesburg!

Landen bezocht: