Brooklyn vs. Hoboken - Reisverslag uit Jersey City, Verenigde Staten van Monique Schoofs - WaarBenJij.nu Brooklyn vs. Hoboken - Reisverslag uit Jersey City, Verenigde Staten van Monique Schoofs - WaarBenJij.nu

Brooklyn vs. Hoboken

Blijf op de hoogte en volg Monique

03 Maart 2013 | Verenigde Staten, Jersey City

Gister heb ik een hele route uitgestippeld en ben ik vanuit Lower Manhatten naar de Brooklyn Bridge gelopen. Deze ben ik overgestoken naar Brooklyn. Op de Brooklyn Bridge wordt je omringt door de toeristen, en hardlopers.. Wat een drukte! Maar ondanks dat, zeker de moeite waard! Na een aantal foto’s te hebben gemaakt ben ik doorgelopen naar de Brooklyn Promenade. Dit is de ‘boulevard’ van Brooklyn waarbij je uitzicht hebt op de skyline van NYC. Ondanks dat ik al veel skylinen had gezien, was deze ook weer erg mooi! Wel jammer dat het behoorlijk bewolkt was, ivm met de foto’s. Vervolgens ben ik verder gelopen door Brooklyn Heights heen, en door naar Park Slope. Brooklyn Heights is een erg mooie buurt. Ik vond het zelf een beetje een mengelsmoesje van Harlem’s gebouwen, en Soho’s uitstraling. Park Slope is een enorm park, een beetje ’t Central Park van Brooklyn. Hier waren enorm veel groepen te vinden die samen aan het sporten waren, of mensen die hun hond uit aan het laten waren en even de drukt van de stad probeerde te ontlopen.
Nadat ik er inmiddels al een wandeling van ruim 12km op had zitten, kon ik niet wachten om de subway en de bus naar huis te pakken, om vervolgens thuis met de benen hoog een filmpje te kijken, haha!

Vandaag ben ik Hoboken, New Jersey, gaan bezoeken, de geboorteplaats van Frank Sinatra. Dit is een wijkje wat naast de wijk ligt waar ik woon, The Heights. Alleen de naam zegt het al, mijn wijk ligt een stuk hoger, dus aan het eind van de wijk moet je daarom ook de lift naar beneden nemen om in Hoboken te kunnen komen. Hoboken was totaal niet wat ik ervan had verwacht. Vrij nieuwe gebouwen, en veelal ‘normale huizen’, in plaats van de houten huisjes. Een erg gezellige wijk ook, met veel barretjes en een leuke hoofdstraat waar ook Carlo’s Bakery te vinden is, ook wel bekend als Cake Boss van TLC. Ik wilde hier een kijkje gaan nemen maar besloot toch maar niet naar binnen te gaan aangezien er een enorme rij stond, BUITEN! Dus ik denk dat ik maar een keertje doordeweeks terugga. Daarnaast, is Frank Sinatra ook in de buurt geboren, zoals ik al zei. Dus ook bij zijn ouderlijk huis ben ik langsgegaan, waar een mooie herdenkingssteen lag. Vervolgens ben ik langs het water gelopen om nogmaals van de skyline van New York te gaan kijken. Dit keer weer vanuit een andere hoek haha!

Nu nog even genieten van mijn laatste uren van dit weekend, en dan weer op naar een productieve werkweek!

Cheerio xx

  • 07 Maart 2013 - 23:13

    Bart:

    Veel plezier met stappen dit weekend in Hoboken, of all places :). Vast net zo gezellig als de Molenstraat! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Actief sinds 04 Sept. 2011
Verslag gelezen: 489
Totaal aantal bezoekers 17332

Voorgaande reizen:

12 Januari 2013 - 20 Mei 2013

New Jersey - New York

09 September 2011 - 13 April 2012

Johannesburg!

Landen bezocht: