Harlem & Super Bowl XLVII - Reisverslag uit Jersey City, Verenigde Staten van Monique Schoofs - WaarBenJij.nu Harlem & Super Bowl XLVII - Reisverslag uit Jersey City, Verenigde Staten van Monique Schoofs - WaarBenJij.nu

Harlem & Super Bowl XLVII

Blijf op de hoogte en volg Monique

05 Februari 2013 | Verenigde Staten, Jersey City

Hellooo!

Vorige week heb ik Harlem bezocht; ook wel het Afrika van Amerika. En het heeft inderdaad wat weg van Afrika. Natuurlijk omdat er voornamelijk African Americans wonen, maar ook door de cultuur die ze met zich meebrengen, die overal terug te zien is. De hoofdstraten van Harlem zijn levendig, met veel winkeltjes, en kraampjes op straat. Dit is iets wat ik ook wel vergelijkbaar vond met Afrika. Dit soort kraampjes heb ik ook nog niet eerder gezien in Amerika; op hotdogkraampjes na.. Ik liep door deze straat heen en kwam meteen veel boeiende mensen tegen. Een mannetje van, ik schat, 70 jaar, had een ‘schoenpoetskraampje’, waar hij zijn eigen radiootje had geïnstalleerd en lekker stond te swingen en mee te zingen. How cute?! Vervolgens loop ik een stukje verder en kom ik een echte PIMP tegen, ofja zoals je ze in films ziet. Een donkere man met hoed, gouden tanden en een bontjas tot aan de grond. Haha! Super cool!
De gebouwen in Harlem zelf vond ik ook erg mooi. Vroeger was Harlem voor de rijken, en dit was ook terug te zien in de elegante woningen. Heeeel anders dan in New Jersey, en ook een hele andere uitstraling dan New York City. Dat maakt het ook zo leuk vind ik. Ondanks dat alles redelijk dicht bij elkaar ligt, zijn alle plekken toch heel anders, en hebben ze hun eigen kenmerkende uitstraling.

Van het weekend ben ik weer naar New York gegaan, want daar is altijd wel wat te doen! Er waren wel wat problemen met de subway. Er was namelijk een 100 jaar oude pijp gebarsten waardoor sommige subways vol liepen met water.. Woops! Maar de metro die ik altijd pak kwam gelukkig niet langs deze stations, dus noo problemo voor mij :)
Zondag heb ik lekker gechillt, nog een beetje gewerkt en s’avonds de Super Bowl gekeken. Ik wilde eerst naar een kroegje gaan om de wedstrijd te kijken, maar had daar toch niet zoveel zin meer in. En toen ik hoorde van mijn huisbaas dat het waarschijnlijk niet zo’n volle bak zou zijn in de kroegen omdat New York niet hoefde te spelen, besloot ik om maar thuis te blijven.
Dus ik heb de wedstrijd gekeken vanuit mijn bedje haha. Maar eerlijk gezegd was de pauze toch echt het hoogtepunt, met een show van Beyonce. Persoonlijk vind ik American football niet zo heel boeiend om 3,5u lang naar te kijken. Beyonce daarentegen..

Ooh en Maxima heeft hier het nieuws ook al gehaald! Ze vonden haar op Britney Spears lijken, en vroegen zich af of ze zich ook net zo zou gedragen tegenover het Nederlandse volk!

Nou dit weekje weer even knallen, en dan eens kijken wat ik aankomend weekend ga doen, in plaats van carnavallen..

Bye bye xx

  • 08 Februari 2013 - 23:27

    Mam:

    Hallo,

    Leuk dat je het goed naar je zin hebt. Mooi geschreven groetjes, pap en mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Actief sinds 04 Sept. 2011
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 17317

Voorgaande reizen:

12 Januari 2013 - 20 Mei 2013

New Jersey - New York

09 September 2011 - 13 April 2012

Johannesburg!

Landen bezocht: