The city that never sleeps & my first office day - Reisverslag uit Jersey City, Verenigde Staten van Monique Schoofs - WaarBenJij.nu The city that never sleeps & my first office day - Reisverslag uit Jersey City, Verenigde Staten van Monique Schoofs - WaarBenJij.nu

The city that never sleeps & my first office day

Blijf op de hoogte en volg Monique

23 Januari 2013 | Verenigde Staten, Jersey City

Afgelopen zondag ben ik lekker de toerist uit gaan hangen in the city that never sleeps; NEW YORK! Ik ben weer per bus gegaan. Na een tijdje gereden te hebben, rij je uiteindelijk de Lincoln Tunnel, waardoor je uiteindelijk in New York uitkomt. En dat is ook duidelijk te zien. De schattige poppenhuisjes van Jersey maken plaats voor de vele wolkenkrabbers en een enorme drukte!
Ik ben vanuit de busstop gaan lopen naar Time Square, en heb hier lekker rond gelopen en gewinkeld :). Daarna ben ik doorgelopen naar 5th avenue, waar alle duurdere winkels zitten zoals Gucci. Daarna ben ik doorgelopen naar Central Park, een aantal blokken verderop. Heel vreemd om te zien dat alle wolkenkrabbers opeens ophouden, en er uit het niets een onwijs groot park verschijnt, met schaatsbaan. Want niets is te gek in New York! Na hier een rondje te hebben gelopen ben ik weer doorgegaan naar Time Square om lekker te gaan big maccen! Na al dat gezonde eten, had ik wel even vette hap verdiend vond ik haha. Vervolgens ben ik nog een beetje rond gelopen en daarna naar huis gegaan.

S’avonds was mijn huisgenoot uitgenodigd bij een vriend van hem van de universiteit hier, om wat te komen drinken bij hem thuis. En ik was ook uitgenodigd. Allerlei verschillende mensen waren er, met verschillende komaf en culturen. Van Italiaans tot Frans tot Cubaans. Het was een hartstikke gezellig avond, met heel illegaal, een lekker koud biertje!

Omdat het maandag Martin Luther King Day was, en het kantoor gesloten was, heb ik vanuit huis gewerkt. Dinsdag was dan mijn eerste officiële kantoordag. Maar helaas zat het niet helemaal mee. Want ook hier sneeuwde het dan eindelijk een beetje, wat meteen een enorme impact had op het openbaarvervoer. Het is niet gelogen, maar er lag nog geen 2mm sneeuw want de sneeuw bleef niet eens liggen omdat het maar heeeel zachtjes sneeuwde, en de brug sloot daardoor niet meer, waardoor ik vast kwam te zitten in de metro voor 1,5 uur. Maar gelukkig zijn ze er daar wel aangewend, dus het was gelukkig ook niet erg. Verder meteen hard aan de bak gegaan, en goed van start gegaan. Het gaat een hartstikke drukke periode worden, maar ondanks dat, heb ik er heel veel zin in!!

Bye bye

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Actief sinds 04 Sept. 2011
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 17326

Voorgaande reizen:

12 Januari 2013 - 20 Mei 2013

New Jersey - New York

09 September 2011 - 13 April 2012

Johannesburg!

Landen bezocht: