@The Financial district - Reisverslag uit Jersey City, Verenigde Staten van Monique Schoofs - WaarBenJij.nu @The Financial district - Reisverslag uit Jersey City, Verenigde Staten van Monique Schoofs - WaarBenJij.nu

@The Financial district

Blijf op de hoogte en volg Monique

16 Februari 2013 | Verenigde Staten, Jersey City

Omdat het vandaag maarliefst 10 graden werd, en met volop zon, besloot ik om vandaag vrij te nemen en in het weekend de uren werk in te halen, aangezien het dan toch slechter weer wordt..
Ik besloot om naar het World Trade Centre te gaan, en de ferry te nemen naar Staten Island, langs The Statue of Liberty. Zo gezegd, zo gedaan. De herdenkingsplek van het wtc heb ik alleen helaas niet kunnen zien omdat je daar blijkbaar kaartjes voor had moeten bestellen ofzo?! Maar ik ben alsnog in het Financial district een kijkje gaan nemen, en het was eigenlijk niet echt wat ik had verwacht. Ik ging er vanuit dat er vooral moderne wolkenkrabbers zouden staan, en dat het daar ook bij zou blijven.. Maar niets was minder waar aangezien er heel veel authentieke, artistieke gebouwen stonden. Heel erg mooi! Natuurlijk waren er wel een aantal wolkenkrabbers te vinden; Vooral waar het wtc stond. Maar dit was verder nogal een bouwput..
Ik ben doorgelopen naar het zuidelijkste puntje, om hier de ferry naar Staten Island te nemen. Deze duurt ongeveer 20min, is gratis en vaart langs het Vrijheidsbeeld. En daarnaast, heb je ook mooi uitzicht op het Financial district, en de Brooklyn Bridge. Ik had het inmiddels aardig warm gekregen van al dat lopen, dus vond het heerlijk om even op de boot uit te waaien, en lekker in het zonnetje van het uitzicht te genieten. En niet te vergeten, héél veel foto’s te maken! Ik weet niet hoe ik het doe, maar elke keer lijk ik mezelf weer te overtreffen!
Inmiddels zit ik terug te denken aan een leuke dag, met blaren op mijn voeten haha! Want ja die krijg je er gratis bij..

Ik zal er zeker nog een keertje naar toe gaan om de Brooklyn Bridge te belopen en uiteraard om een kijkje te gaan nemen in Brooklyn zelf. En de ferry naar Staten Island zal ik nog wel vaker gaan gebruiken, als Sanne komt  jeeeej! En…. Misschien ga ik Staten Island ook nog wel eens bezoeken. Nog tijd zat, en activiteiten genoeg… Dus ik verveel me voorlopig nog niet ;)

Take care xx

  • 24 Februari 2013 - 20:47

    Bart:

    Oeps.. Deze blog heb ik gemist. Je schrijft leuk Mootje!
    Een koude groet aus Ollanda!

  • 24 Februari 2013 - 20:47

    Bart:

    Oeps.. Deze blog heb ik gemist. Je schrijft leuk Mootje!
    Een koude groet aus Ollanda!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Actief sinds 04 Sept. 2011
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 17339

Voorgaande reizen:

12 Januari 2013 - 20 Mei 2013

New Jersey - New York

09 September 2011 - 13 April 2012

Johannesburg!

Landen bezocht: