Happy Chinese New Year! - Reisverslag uit Jersey City, Verenigde Staten van Monique Schoofs - WaarBenJij.nu Happy Chinese New Year! - Reisverslag uit Jersey City, Verenigde Staten van Monique Schoofs - WaarBenJij.nu

Happy Chinese New Year!

Blijf op de hoogte en volg Monique

11 Februari 2013 | Verenigde Staten, Jersey City

Goooood day!

Eergister heeft sneeuwstorm NEMO ons dan te pakken gehad. Er waren al veel tv berichten aan vuil gemaakt waarin iedereen werd gewaarschuwd voor de hoeveelheid sneeuw die zou vallen, maar ook voor de mogelijke overstromingen. De hele dag was het dan ook een gure dag, met continu sneeuw en een grijzig/gelige lucht. Niet veel aan dus.. Ik heb lekker thuis gewerkt en ben vooral de deur niet uitgeweest. Wel, kreeg ik s’avonds nog bezoek van een muisje, die zich kapot schrok van mij waardoor hij vervolgens vol tegen kast aanliep haha! En achja.. ik geef hem ook geen ongelijk om bij mij te komen crashen voor een avondje, want ja buiten is er niet veel aan.
De volgende dag werd ik wakker en had ik eigenlijk geen flauw idee wat de stand van zaken was. Toen ik uit het keukenraam keek bleek weldegelijk dat er veel sneeuw was gevallen. Ik ben daarna buiten ook nog even een rondje gelopen en stond op sommige plekken tot aan mijn knieën in de sneeuw. Ik schat dat er hier in de buurt minstens 20 cm is gevallen. Ten opzichte van andere steden mogen we dus niet klagen, en zijn we er goed vanaf gekomen.

Zondag was het Chinees Nieuwjaar wat uitgebreid gevierd werd in Chinatown, NYC. De moeite waard om een kijkje te gaan nemen dacht ik zo.
Vanaf het metrostation naar Chinatown was het nog een aardig stukje lopen, waardoor ik meteen door leuke wijken liep. Maar om te beginnen ging ik een kijkje nemen aan de kustlijn om van het uitzicht te genieten; de skyline van New Jersey. En zonder dat ik het wist, kon ik vanaf de pier ook de Statue of Liberty zien! Die had ik nog niet eerder gezien, en ondanks dat het redelijk ver weg was, was het wel erg gaaf om te zien! Vervolgens ben ik doorgelopen richting Chinatown, via Soho en Little Italy. Soho vond ik het super mooi. Misschien wel de mooiste wijk die ik tot nu toe heb gezien.
Eenmaal aangekomen in Chinatown brak de hel los. Wat een gekkenhuis! Het was meeega druk, dus ik kon niks zien en besloot maar om Chinatown verder te ontdekken. Ik trakteerde mezelf op een lekkere warme chocomel van Dunkin Donuts, en plots.. hoorde ik allemaal knallen; vuurwerk! Dus ik ben snel teruggelopen om alsnog een kijkje te gaan nemen. Veel rook en knallen, maar erg leuk om te zien. Daarna waren er een aantal kleine stoeten. Voorop drums en draken, en daarachter de mensen. Ondanks dat ik de carnaval mis in Groesbeek, heb ik toch in een ‘optoch’ meegelopen. Jeeeej! All in all, is Chinatown echt gaaf en zeker de moeite waard om te bezoeken!

En nu weer op naar een drukke werkweek!

Cheers xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Actief sinds 04 Sept. 2011
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 17349

Voorgaande reizen:

12 Januari 2013 - 20 Mei 2013

New Jersey - New York

09 September 2011 - 13 April 2012

Johannesburg!

Landen bezocht: