Coldplay in Concert!! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Monique Schoofs - WaarBenJij.nu Coldplay in Concert!! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Monique Schoofs - WaarBenJij.nu

Coldplay in Concert!!

Door: moniqueschoofs

Blijf op de hoogte en volg Monique

10 Oktober 2011 | Zuid-Afrika, Johannesburg

De afgelopen twee weken heb ik mn ass afgewerkt om alles af te krijgen, in mn eentje, dus een welverdiend COLDPLAY CONCERT was wel op zn plaats. YEAHHH!

De dag voor het concert, zaterdag 8 oktober, besloten we om toch nog maar n kaartje te kopen.. Waarom ook niet?! Stuk goedkoper dan in NL, en op ’n super gave locatie. Namelijk: FNB Stadium, oftewel Soccer City. Waar helaas Nederland het afgelopen WK verloor van Spanje….

Ook ons nieuwe huisgenootje was geïnteresseerd om mee te gaan, dus de day itself, hebben we er nog even ’n derde kaartje bijgehaald. In NL is een concert in 10 min. uitverkocht, hier kun je op de dag zelf nog gewoon kaartjes krijgen. Hartstikke chill voor spontane acties zoals die van ons;)

Het concert begon om 19:00u, maar omdat er natuurlijk duizenden mensen op af komen, besloten we om vroeg te gaan, om 16:30u. Dit was prima! Even ’n parkeerplekje uitzoeken, stukje wandelen naar het stadion, en de pret kon beginnen!!

We verlangde naar een lekker koud biertje, maar na een half uur in de rij te hebben gestaan, en letterlijk nog geen stap verder te zijn, besloten we om maar voor de water te gaan haha!
Om tien voor 7 zaten we dan eindelijk op onze stoeltjes. We hadden een mooi plekje helemaal bovenaan, in de hoek. Maar ondanks dat een perfect uitzicht! Foto’s zijn te vinden op mn facebook account, in inmiddels map: oktober. Zit hier alweer ’n maand. Vandaag precies n maand geleden dat we aankwamen in het zonnige Jozi. Voor degene die het niet weten, Johannesburg wordt ook wel Jo’Burg of Jozi genoemd. De tijd vliegt hier echt voorbij! Ongelooflijk! Maaar… we hadden dus ’n mooi plekje voor n leuk prijsje, ook niet geheel onbelangrijk.
Op het voorprogramma The Parlotones, een locale band. En erg populair want iedereen zong uit volle borst mee. Wij schreeuwden alleen maar ’n beetje mee na afloop van elk liedje, haha. Ik moet zeggen dat ze wel erg goed waren, maar we kwamen natuurlijk voor Coldplay en nadat ze n uur hadden gespeeld waren zij dan aan de beurt… YEAHHH!!!

Ze openden met ’n liedje dat ik helaas niet kenden, waarschijnlijk van het nieuwe album. Maar het was meteen duidelijk dat het een groot spektakel zou worden. In het FNB Stadium, was het dak open, wat natuurlijk perfect is voor VUURWERK!!! Super mooi en super gave opening!! Echt ’n kippenvelmoment op al die duizenden toeschouwers uit hun dak te horen gaan! Het volgende nummer was Yellow wat ik natuurlijk wel kenden haha!
Na een aantal super mooie nummers, en meegeblér, was het tijd voor DE OPNAME VAN HUN NIEUWE VIDEO! Super awesome! Allemaal deden ze olifantenkoppen op en gingen ze uit hun plaat tijdens hun nieuwe nummer: Paradise. Heel gaaf nummer! En super vet om later de clip op tv terug te zien, en te weten dat jij daarbij was!!!

Ooh en ook niet geheel onbelangrijk.. op twee momenten in de liedjes, heel onverwacht, zong hij wat over Zuid-Afrika. Eerst tijdens ‘Lost’ noemde hij Jo’Burg, en volgens mij in ‘Nobody said it was easy’ (weet de echte titel even niet..) noemde hij de Rugby Cup, en de Springboks. De trots van Zuid Afrika!! Omdat ze mega goed zijn! waardoor het publiek natuurlijk als ’n gek begon te gillen, inclusief mezelf ;)

Echt ’n super sfeer hing er, en jong en oud, zwart en wit, iedereen was er om naar deze super band te luisteren!! Met z’n alle deden we ook ’n wave, van links naar rechts, mobiels in de hand voor het lichteffect. Deze werd aangezet door Coldplay en was echt super gaaf om te zien! Weer ’n kippenvelmoment!

Op een bepaald moment bedankten ze iedereen en liepen ze weg.. vreemd want Clocks, en Every teardrop is a waterfall was nog niet geweest… En ja hoor, natuurlijk was het nog niet afgelopen!! Naast deze twee super nummers, speelden ze ook nog ’n nieuw nummer, ook erg mooi! Een super afsluiting, met een gillende menigte. En wederom VUURWERK! Een groot spektacel.

Het was het eerste concert ooit waar ik naartoe ben geweest, en het was echt ’n topper!!! Over 3 weekjes Kings of Leon, ook super gaaf! Dus ben benieuwd wat me dan te wachten staat. Maar ik kan zeker zeggen, dat een Coldplay concert echt ’n aanrader is!!!! Ze zijn super goed live, je hoort eigenlijk gewoon geen verschil met de CD om het zo maar te zeggen, en daarnaast zijn ze ook heel leuk met het publiek! Was echt een top ervaring!!!

Ik schrijf snel weer wat.. Deze week staat er op de planning, stappen in de Bassline (ons werk), en sporten!! En verder, wie weet wat voor een spontane acties we deze week in petto hebben!

Love

PS: foto's van mn nieuwe haircut staan op facebook ;)

• 20 Oktober 2011 - 16:15

Michael:

Wooow dat is wel echt cool zeg! Coldplay is echt een super band die mij op cd al kippenvel kan geven, hoe moet dat live dan wel niet zien (ja, een van de weinige bands die ik nog steeds live moet zien). Dat nummer van Nobody Said It Was Easy is trouwens 'The Scientist', mijn favoriete nummer van ze ;-). Maar ze hebben inderdaad heel veel mooie!

Leuk om te lezen allemaal, ik ben benieuwd naar je Kings of Leon ervaring, al vind ik die band beduidend minder dan Coldplay :-).

Groetjes,
    Michael

• 01 November 2011 - 14:21

Lia:

Wat een leuk verhaal over Zuid-Afrika! South African Tourism, het verkeersbureau voor Zuid-Afrika in Nederland, heeft vorige week een community platform gelanceerd, waar Zuid-Afrikaanse locals en Nederlanders met elkaar in contact kunnen komen, inspiratie opdoen, maar ook nuttige tips & tricks over het land kunnen horen én zien! Het is een real time interactieve reisgids, gemaakt door locals en door reizigers die al in Zuid-Afrika zijn geweest.
    Je kunt je Zuid-Afrika content (je blog, maar ook filmpjes, en foto’s) toevoegen op www.mijnzuidafrika.nl, maar we zijn ook benieuwd naar jouw mening over de community dus stuur vooral je feedback naar information@southafrica.net.
    Laat zien hoe geweldig Zuid-Afrika is! Alvast bedankt voor je enthousiasme en moeite!
    Groeten,
    Namens het South African Tourism Team,