Viva la Garden Route! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Monique Schoofs - WaarBenJij.nu Viva la Garden Route! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Monique Schoofs - WaarBenJij.nu

Viva la Garden Route!

Door: moniqueschoofs

Blijf op de hoogte en volg Monique

11 April 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hi guys!!!

Hier weer n verhaaltje over mijn avonturen in Zuid-Afrika, en dit keer welteverstaan over de Garden Route, want het is vakantie!!! Een 7-daagse trip langs de kust van Zuid-Afrika!

Dag 1/2:
En we zijn vertrokken… en wel naar Knysna! Vroeg vertrokken om 8u, en in de bus tot 6u s’avonds. Tijdens de Garden Route zijn we met de BazBus gegaan, die op alle hoofdplekken stopt bij de hostels waar zij bij aangesloten zijn. En onze eerste stop was Knysna. Een hele lange rit, maar goed te doen aangezien ik 80% heb geslapen hihi. In Knysna kwamen we s’avonds laat aan en besloten naar een bar in de buurt te gaan, the lounge. Het was karaoke night en het dak kwam naar beneden! Maar niet omdat het zo’n topfeest was, maar omdat de enige mensen die er waren echt een verschrikkelijke stem hadden! Maar ook wel weer grappig! Onder het genot van een cocktail en wat finger food, werden we geëntertaind doormiddel van leedvermaak! De volgende ochtend was het helaas te slecht weer om naar het strand te gaan, wat eigenlijk op het menu stond. Maar dit werd dus ingeruild voor ‘het bezichtigen van het dorpje’. Leuk!, echt een heel schattig dorpje! Meteen de laatste souvenirtjes ingeslagen, want ondanks dat ik nu al ruim 6 maanden weg ben, heb ik natuurlijk nog niet genoeg! Hihi.. En rond ’n uur of 5 vertrokken we naar Plettenberg Bay.

Dag 3:
Aangezien het hier nog slechter weer was, zelfs slechter dan in Nederland, wat heeeel moeilijk voor te stellen is, besloten we er een ‘bang-hang-dag’ van te maken. Lekker filmpjes kijken met onze huisgenoten. En s’avonds door naar Storms River.

Dag 4:
Het hostel in Storms River is echt een toppertje! Dijembe heet het! Heel erg mooi gemaakt, aan elk detail is gedacht. En de mensen, én de honden waren top!! Leuke avond gehad, met lekker eigengemaakt eten en een welkomsshotje. Top! Dit was het eerste hostel waar we twee nachten verbleven, en maar goed ook! Want het hostel was meer dan top, en het weer was voor het eerst weer een stuk beter! Daph en ik besloten om te gaan paardrijden in een Town Ship (sloppenwijk), wat heel erg gaaf was! Veel leuke mensen gezien, en vooral leuk om te zien hoe ze leven! Dit was een goed ontwikkelde sloppenwijk, aangezien er alleen maar Mandela huisjes stonden. Dit is een project, waarbij ze alle sloppenwijken in Zuid-Afrika gaan verbeteren door de platenhuisjes te vervangen door bakstenen huisjes, Mandela huisjes. Een erg mooi project in mijn ogen! S’avons weer lekker gegeten! Die kok van Dijembe kan koken, dat is niet goed! Jammieee!

Dag 5:
Wederom in Dijembe, Storms River. Vandaag was het tijd om te gaan tuben!!! Hierbij ga je op de Storms River met een band waarbij je de rivier volgt, waardoor het een soort real life wildwaterbaan is! Eerst een klim naar beneden, waarbij we vervolgens bij de rivier aankwamen. Lekker temperatuurtje, het water én het weer! Hartstikke top was dit! Op sommige plekken mocht je van roten afspringen, de rivier in. Daarnaast, had je stukken die erg wild waren maar ook rustige plekken. Leuke afwisseling! Echt een top dag! En daarnaast mochten we natuurlijk ook een top outfit aan! Een jumpsuit met een gat achter bij m’n kont, een reddingsvest en een helm. Wie wil dat nou niet?!

Dag 6:
Gistes Bravond zijn we in Jeffreys Bay aangekomen, het surfparadijs! Vergeleken met de andere hostels een stuk groter en drukker! Vanwege het slechte weer, konden we niet naar het strand en zijn daarom maar weer gaan winkelen. Maar ik moet zeggen, veel uitgegeven wordt er niet tijdens het winkelen, want geld is schaars! En het vliegt eruit hier… Ook hier zijn we twee nachtjes gebleven maar aangezien we de laatste dag helemaal terug moesten naar Kaapstad, zijn we hier maar een hele dag geweest.

Dag 7:
Vandaag dus vanaf Jeffrey Bay helemaal teruggegaan naar Kaapstad, 13,5 uur in de bus. Maar gelukkig weer veel kunnen slapen. Het viel me reuze mee!

En toen zat de vakantie er weer op.. maaaaar op naar nummer 2!! Namibie!!
Maar de Garden Route was top!

Love,
Mo