Hiep Hiep Hoera !! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Monique Schoofs - WaarBenJij.nu Hiep Hiep Hoera !! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Monique Schoofs - WaarBenJij.nu

Hiep Hiep Hoera !!

Door: moniqueschoofs

Blijf op de hoogte en volg Monique

03 Februari 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hiii Peoplee!

En ik ben geen tienertje meer!! Happy Birthday to me! Dat was het zeker.. Heb een top verjaardag gehad. 1 februari is DE datum waarop ik 20 jaartjes geleden op de aarde ben gezet door mijn allerliefste papa en mama!
1 feb om 00:00 werd ik 20!! Met z’n drietjes hebben ze voor me gezongen! En dat was het begin van een leuke verjaardag!

S’ochtends werd ik wakker, naast Daphne, waarna ik mijn kamer niet mocht uitkomen aangezien Daph, Maart en Lot iets voor aan het bereiden. Oehhh wat zou het zijn ?! Toen kwamen ze mijn kamer op met de melding dat ik aan de ontbijttafel moest gaan zitten. Een heerlijk ontbijtje hadden ze voor me in elkaar geflanst. ’N Lekker eitje, lekker broodjes, en mijn favo fruit: Mango! Jammiee! De dag kon niet beter beginnen. Vervolgens hebben we eventjes gewerkt. Het was tenslotte woensdag, dus dat moest ook nog even gebeuren. Maar ivm mijn B-day zijn we er iets eerder mee gestopt.

Daph, Maart en Lot doken opeens de keuken in dus er kwam weer een andere verassing aan… en wel te verstaan mijn eigen Birthday Cake: Mootje stond en met koeienletters op! En wat was die lekker!!!

Toen lekker naar het strand gegaan om daar te werken aan ons kleurtje. Pfoeh wat ben ik bruin geworden!!! Jaloers zeker nu he?! Haha Na geluierd te hebben op het strand zijn we naar huis gegaan en hebben we onszelf opgefrist om een toffe avond te gemoed te gaan.
We zijn gezellig met z’n 6en (ik, Maart, Lot, Daph, Alex en Mara) wezen uit eten bij Mama Africa. Een heel leuk restaurant waar (Zuid-) Afrikaanse gerechten worden geserveerd. En wat ook top was, was de live band! Na een kwartier te hebben getwijfeld welk gerecht het zou worden, ben ik voor de Zuid-Afrikaanse bobotie gegaan. Had ik nog nooit eerder gegeten, en wilde ik altijd al een keer proberen, dus dit was de kans! En jammie wat was dat lekker!
Omdat ik jarig was die avond, werd ik door onze serveersters meegenomen naar de band, waar ik vervolgens een Amarula shotje in mijn hand kreeg geduwd en tussen de bandleden op het podium werd gezet. Alle ogen waren op mij gericht toen ze twee verjaardagsliedjes gingen spelen. Heel leuk gedaan! En vooral ook erg leuk dat iedereen die er was, zo leuk mee deed. Echt heel tof was dat!
Toen hadden we even moeite om een leuke club te vinden aangezien Woensdag niet echt een stapavond is, maaaaar door mijn goeie oren zijn we toch bij een heel leuk tentje uitgekomen. Klein maar fijn, en heeel gezellig. En niet te vergeten, schotjes voor 50 eurocent. Top! Lekker gedanst en drankje(s) gedaan! Een hele gezellige en geslaagde avond was het!
Alleen the day after was iets minder… maarja hoort erbij!

Kortom, ik heb een top verjaardag gehad! Was wel vreemd aangezien mijn ouders en mijn zusje er niet waren, maar toch was het erg leuk! En wat vooral heel leuk was.. is dat dit mijn eerste verjaardag was in de geschiedenis dat ik een jurkje heb kunnen lopen! 27 graden in plaats van 0. Toch wat aangenamer, en leuk voor de verandering!

Verder woon ik nu ruim 1 week in Kaapstad, en heb het prima naar mijn zin! Ik zal snel weer een berichtje sturen met ook daarover meer nieuwtjes/verhaaltjes/ info enz.
Nouuu superdoeggies! En laten we kijken wat dit jaar mij zal brengen!

Tot snel!
Love, MQ

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Johannesburg!

Recente Reisverslagen:

11 April 2012

Namibia !!

11 April 2012

Viva la Garden Route!

13 Maart 2012

Let's catch a wave!

01 Maart 2012

Carnaval in Zuid-Afrika !!

03 Februari 2012

Hiep Hiep Hoera !!
Monique

Actief sinds 04 Sept. 2011
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 17369

Voorgaande reizen:

12 Januari 2013 - 20 Mei 2013

New Jersey - New York

09 September 2011 - 13 April 2012

Johannesburg!

Landen bezocht: