the lions love me! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Monique Schoofs - WaarBenJij.nu the lions love me! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Monique Schoofs - WaarBenJij.nu

the lions love me!

Door: moniqueschoofs

Blijf op de hoogte en volg Monique

28 Oktober 2011 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Hellleuuw!

Long time no see.. Eindelijk dan weer ’n berichtje ;) Inmiddels weer wat leuke dingetjes gedaan/ meegemaakt.
Om te beginnen met stage. Het gaat erg goed, wel erg vermoeiend ook, veel dingen aan ons hoofd, maar ondanks dat is het erg leuk! Tot nu toe naar ’n paar bandrepetities geweest om te checken of ze geschikt zijn voor het evenement! Geen verkeerde bezigheid lijkt me zo…

Daarnaast is het ook belangrijk om aan onze rust toe te komen. Omdat het de afgelopen week extreem heet was, 34 graden, zochten we wat verkoeling @ Zoo Lake. Ik was hier nog nooit eerder geweest, alleen langs gereden en vond het de moeite waard om eens uit te gaan checken! Zo gezegd, zo gedaan.. ’n heerlijk dagje was het! Lekker luieren in het park. Heerlijk weer, wel erg warm, maar omdat we de schaduw hadden opgezocht onder ’n boom was het prima uit te houden! Zeker voor herhaling vatbaar!

Gister zijn we naar Lion Park gegaan. Heel leuk! Ten opzichte van het vorige park dat we hebben bezocht, Rhino and Lion Park, viel het n beetje tegen omdat het n stuk kleiner was! Maaaaar daarnaast waren er wel twee hoogtepunten. Nummerooo 1: ’n erg gezellige giraffe die mijn hand blijkbaar lekker vond. Ruwe tong hebben ze joh! Leuke foto’s ook, zie facebook! En dan nummeroooo 2: “The lions love you”. Dat zeiden de verzorgers tenminste. We mochten in het ‘hok’ van de jongen witte leeuwen van 3 en 5 maanden. Twee waren er 3 maanden oud, vrij klein nog en lekker aan het luieren. 3 anderen waren 5 maanden. Bij deze ben ik het hok gaan zit, gewoon ernaast, niks aan de hand. Ze lagen lekker te slapen. Totdat er eentje opstond, en lekker naast me neer plofte. Zijn hoofd op mijn schoot legde en af en toe een poot toe worp waarmee hij om aandacht vroeg. Toen kwam de tweede er ook gezellig bij liggen. En nota bene begon de derde die al naast me lag, ook nog om aandacht te vragen. De verzorgers stonden versteld omdat ze dit normaal nooit bij iemand doen. Daarom zeiden ze dus ook: “The lions really love you”. Er werden foto’s gemaakt, ook op facebook te zien, ook door het park waarbij ze zeiden dat dit wel eens de nieuwe advertisingposter kon worden! Blijkbaar rook ik dus lekker, of juist niet haha! Ze voelden zich in ieder geval op hun gemak bij mij, en ik ook bij hun! Echt prachtige dieren& ’n hele leuke ervaring!! Ik was al dol op die dieren maar nu helemaal!

Na het bezoek aan het Lion Park, zijn we even na Zoo Lake gegaan om te relaxen om vervolgens mij Mojo, wat in Zoo Lake ligt, wat te gaan eten. Hier serveren ze ‘Afrikaanse dieren’. Super mooi restaurant! Tot in de puntjes uitgewerkt! Voor het eten werd ons ook gevraagd om ons handen te wassen in rozenwater, terwijl de bediener een liedje zong, om de tradities te beleven. Erg leuk! Maartje en Lotte hadden vlees van ’n soort hert, ik had beef, geen idee wat het nu precies was, en Brighton had struisvogel. Van mijn eten heb ik in ieder geval erg genoten. Was echt heeel erg lekker! Zeker ’n geslaagde dag!

Verder staat er nog wel wat op de planning, maar niks is zeker.. Het enige wat zeker is is dat we zaterdag naar KINGS OF LEON gaan! Wiehoeee! Heel gaaf& hier kijk ik dus ook erg naar uit! Verder.. zullen we vast nog wel iets leuks gaan doen dit weekend, maar waarschijnlijk ook uitrusten. Ben echt gesloopt! Weet niet of het aan het weer ligt, of aan het feit dat ze hier geen herfstvakantie hebben.. Ben in ieder geval echt kapot! Maar dat komt wel weer goed!!

Nou ik zal proberen dit keer wat sneller ’n update te geven!

Xx Love

  • 06 November 2011 - 18:39

    Carmen:

    Heeey meis, dacht bij mez elf zal eens een kijkje gaan nemen hoe het met ons groesbeeks afrikaantje gaat. Ik lees dat het je het goed naar je zin hebt, gelukkig!! Het is in ieder geval wel warmer als hier.maar zoals je misschien wel weet hebben we nog steeds fantastisch weer voor de tijd van het jaar!!
    Nou meis, ik wens je nog heel veel plezier en pas nog steeds goed op jezelf. Dikke knuffel xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Johannesburg

Johannesburg!

Recente Reisverslagen:

11 April 2012

Namibia !!

11 April 2012

Viva la Garden Route!

13 Maart 2012

Let's catch a wave!

01 Maart 2012

Carnaval in Zuid-Afrika !!

03 Februari 2012

Hiep Hiep Hoera !!
Monique

Actief sinds 04 Sept. 2011
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 17344

Voorgaande reizen:

12 Januari 2013 - 20 Mei 2013

New Jersey - New York

09 September 2011 - 13 April 2012

Johannesburg!

Landen bezocht: