Yihaaa!! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Monique Schoofs - WaarBenJij.nu Yihaaa!! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Monique Schoofs - WaarBenJij.nu

Yihaaa!!

Door: moniqueschoofs

Blijf op de hoogte en volg Monique

29 November 2011 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Hallihalooooo!

Ik heb weer even op me laten wachten, maar hier is dan weer een verhaaltje over mn verblijf in het verre Zuid-Afrika.

Nou het is inmiddels alweer drie weken geleden denk ik zo, dat we zijn wezen paardrijden. SA trails, heette het. Dik half uurtje rijden vanuit ons huisje, en zo vertrokken we om 7 uur s’ochtends. Samen met Maartje, Misha en Brighton. Eenmaal aangekomen, 5 minuten voor aanvang (A) stonden de paarden al op ons te wachten. SA trails bezit 20 paarden, allemaal bruin of wit, erg mooi! En hun manier van rijden is Westers. Samen met nog een ander stel, namen we deel aan het avontuur. Eerst kregen we uitleg op TUFF, het oefenpaard, een nepperd. Na deze uitleg, wat soms erg grappig was, kregen we ons paard toegewezen. Ik was de gelukkige om op Zen te mogen rijden, de jongste van het stel. Wat af en toe ook zeker te merken was haha! Ik was niet bang voor Zen, maar het is toch altijd maar afwachten of het paard jou ook mocht. En omdat ik nog nooit paard had gereden, vond ik het ook wel fijn als ik ’n paard zou hebben wat wel zou luisteren. Nou dat deed Zen ook, maar alleen wanneer ze er zelf zin in had, eigenwijs was ze wel. Toen we bij het eerste dalletje aankwamen, waar modder in lag, begon ze tegen te werken. Iedereen liep er netjes doorheen, maar Zen niet. Luisterde ook totaal niet, deed gewoon wat ze zelf wilde. Maar ging gelukkig prima! Moet eerlijk zeggen dat ik er wel op hoopte dat we zoiets niet nog ’n keer tegen zouden komen.. Want als ze in paniek zou raken, dan zou ik dus niet weten wat ik zou moeten doen. Maar dit gebeurde gelukkig niet! Na een tijdje werd ze ’n beetje moe, er probeerde ze de rest niet meer in te halen haha! Ik vond het erg leuk! Het begon om 8 uur en duurde 2,5 uur, waarvan een half uurtje uitleg. De zon begon langzaam ook steeds harder te schijnen, wat ook z’n afdruk heeft achtergelaten. Want verbrand was ik wel! En pijn aan je benen deed het ook. Zoals ik zei was de stijl van rijden Westers, wat inhoudt dat je je benen continu gestrekt moet houden. En na 2 uur merk je dat dus zeker weten!! Ik heb er erg van genoten. Het was een goed begin van de dag. Lekker met een leuk, lief, tikkeltje ondeugend paard, door de natuur te lopen. Heel leuk! Eenmaal thuis aangekomen hebben we n duik genomen in het zwembad, en gebraaid! Geslaagde dag dus!

Tot nu toe hebben we erg mooi weer gehad, tijdens ons verblijf in Joburg City! Maar het moet ’n keer afgelopen zijn natuurlijk. En dat was vorige week het geval. Regen, hagel, onweer en bliksem. Het kwam uit de lucht vallen alsof het flink wat had in te halen! Het begon toen ik en Maartje boodschappen aan het doen waren. Iedereen was aan het wachten totdat het zou stoppen, zodat ze droog bij hun auto aan zouden kunnen komen. Maar we hadden allang in de gaten, dat dit nog wel even kon duren. Dus we hebben het op n rennen gezet, en kwamen dus drijfnat aan bij de auto. Toen naar huis gereden, met 10km per uur, zonder zicht! Heb nog nooit zoiets meegemaakt, was echt niet meer normaal! Eenmaal thuis aangekomen zagen we dat de gang, naar de deur helemaal vol met water stond. Als we er doorheen zouden moeten, zou dat dus betekenen dat we tot onze enkels in het water zouden staan. Gelukkig heb ik ook n deur dat openkan vanaf het terras, dus dit leek een goeie oplossing om binnen te komen. Maar het zat niet echt mee, want je gelooft het nooit, maar de sleutel brak ook nog af! Dus nu moesten we wel door het water. Ik mijn schoenen uit gedaan, sokken uit en broek omhoog gerold. En toen naar binnen. Maar omdat we boodschappen hadden gedaan, moesten we denk ik wel 3 keer lopen. Het weer was echt extreem, maar toch eigenlijk ook wel leuk, ondanks alles! Paar leuke fotootjes gemaakt, leuk voor later haha! En nu maar hopen, dat het voorlopig niet meer zo erg gaat regenen. Want binnen hadden we ook lekkage hierdoor…

Afgelopen weekend heb ik ook weer ’n erg leuk weekend gehad. Zaterdag overdag, eerst even langs Cresta, het winkelcentrum bij ons om de hoek. Om paar kleine dingetjes te halen voor de Braai enzo.. Toen een duik genomen in het zwembad, met luchtkussen!! Lekker bakken. Want de zon was weer even teruggekeerd. Heerlijk! Daarna hebben we, ik en Maart, de Braai voorbereid. Salade gemaakt, aardappeltjes gebakken, pita geroosterd.. Jammie! En toen moest de braai (bbq) nog aan.. Maar waar waren de kolen, foetsie! Overal gezocht, maar nergens te bekennen. Dus uiteindelijk maar weer de keuken ingedoken om het vlees maar gewoon in de pan te bakken. Heerlijk hebben we gegeten! Met een leuk spelletje erbij, Monopoly in en Afrikaans, en gericht op Zuid-Afrika. Erg grappig om de kanskaarten te lezen!! Je ligt echt helemaal blauw bij bepaald uitspraken! Vervolgens hebben opgeruimd, gedoucht en onszelf opgefrist. Ons klaargemaakt voor een avondje stappen met Tim, Elisa en Julian. Er was n feest in Newtown, een straatfeest met house muziek en twee areas. Verschillende DJ’s kwamen, en het was erg druk!!! Heel leuk was het, nog lekker weer s’avonds, en de muziek was top! Het was ’n dolle boel haha! Veel grappige/ aparte mensen, maar erg leuk! We hebben ons dus zeker vermaakt!

Zondag vond het afscheidsfeestje van Tim plaats. Onze lieve, gekke Duitser ging ons verlaten.. Maaar in april krijgen we nog n keer de kans om hem te zien, omdat hij dan terugkomt naar Jozi! Zijn feestje vond plaats in het 12 Decades Hotel. Een super gaaf hotel! Met verschillende verdieping in verschillende stijlen: fashion, design, architecture etc. En op het dak, was the place to be! Hier kon je lekker relaxen onder het genot van een Savannah, luisterend naar lounge muziek, gedraaid door een live DJ, met uitzicht over heeeel CBD, het centrum van Jo’Burg. Super lokatie!! En heel gezellig! Daarna zijn we nog even met zn alle wat gaan eten, voordat het tijd was om afscheid te nemen. Dit restaurant viel n beetje tegen, maar ondanks dat, hebben we het toch heel leuk gehad! En toen was het zover, doei zeggen tegen Tim en Elisa. Tim vertrekt vandaag, en Elisa over twee dagen.. Maar met de gedachten in ons achterhoofd dat we Tim nog ’n keer gaan meeten tijdens ons verblijf hier, viel het allemaal best mee. En daarmee zat ons leuke weekendje er weer op!

Ik zal proberen om de volgende keer iets sneller n nieuwe update te geven! Ik ga mijn best doen;)

Best wishes!

Monique

  • 06 December 2011 - 19:02

    Anne:

    Hey meis,

    heb net van je ma de site gekregen.
    Alles even goed gelezen, leuk en spannend wat je allemaal meemaakt.
    Kijk wel goed uit. Een leuke tijd met Caroline en haar vriendje.
    Ben benieuwd na je volgend verslag

    Groetjes Anne en familie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Johannesburg

Johannesburg!

Recente Reisverslagen:

11 April 2012

Namibia !!

11 April 2012

Viva la Garden Route!

13 Maart 2012

Let's catch a wave!

01 Maart 2012

Carnaval in Zuid-Afrika !!

03 Februari 2012

Hiep Hiep Hoera !!
Monique

Actief sinds 04 Sept. 2011
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 17337

Voorgaande reizen:

12 Januari 2013 - 20 Mei 2013

New Jersey - New York

09 September 2011 - 13 April 2012

Johannesburg!

Landen bezocht: