The African Experience - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Monique Schoofs - WaarBenJij.nu The African Experience - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Monique Schoofs - WaarBenJij.nu

The African Experience

Door: moniqueschoofs

Blijf op de hoogte en volg Monique

11 September 2011 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Hallooo allemaal!

Inmiddels hebben we het internet 'gevonden' dus hier het eerste verslag! Jeeej!

Nou... laten we vooraan beginnen. Afscheid nemen sucks... Maar eenmaal onderweg konden we weer lachen gelukkig haha! Na een lange vlucht, die me enorm mee is gevallen, zijn we aangekomen in Johannesburg. Hier werden we opgehaald door Niels, van YoungProfs, die ons meteen een African experience bezorgde. Met zoveel mogelijk spullen en mensen in een kleine auto! Maaaaaar het is ons gelukt, foto komt nog;) Daarna zijn we ons autootje op gaan halen, een leuk, oud bakkie zoals ze dat hier noemen. Wel echt n toffe bak! Hir rijden ze natuurlijk ook links wat ook even wennen was. Daarna gingen we dus naar onze accomodatie maaaaar Niels zn tomtom stuurde ons helaas meteen door de ergste wijk van Joburg. Dit was best heftig, maar opzich viel het me best mee. Als dit het ergste is dan overleef ik het zeker hahaha! So don't worry! Eenmaal bij de accomodatie aangekomen, hebben we een rondleiding gekregen die ons goed is bevallen. Erg leuk huisje, met Afrikaanse invloeden, en erg netjes! Een leuk huisgenootje, Stefan, een Duitse jongen, die ons vanavond ook heeft uitgenodigd om met vrienden van hem te gaan uiteten. Gezellig! Uiteten voor €2,50; Doe ons dat maar eens na;)

We voelen ons wel al thuis hier maar moeten natuurlijk wel nog n beetje settlen. Dat doen we deze week vooral, de buurt verkennen, en het huisje 'ons' maken. En dan volgende week begint de stage echt!

Ooohja en internet is hier best zeldzaam, zit nu namelijk in het hoekje van de tuin, de enige plek waar we internet hebben als het er al is hahaha! Duss... het kan misschien soms even duren voordat ik een nieuw verslag post.

Talk to you soon!
Lot's of love vanuit Jozi!!!
xxxxxxx

Ik post snel weer wat!
Daaaaaag xxx

• 11 September 2011 - 18:58

Pap En Mam:

Hallo,
    leuk bericht, zo te horen voelen jullie je daar al snel thuis. Ben benieuwd naar de foto van de kleine auto.
    Heel veel plezier en succes met de stage
    groetjes, pap en mam

• 12 September 2011 - 20:46

Bart:

Hey Mo!
    Leuk om te lezen! :D Ik heb een foto gevonden op de Linde site van de datum van m'n feestje. Ik zal 'm snel even mailen ofzo.
    Spreek je snel!
    xxx

• 12 September 2011 - 21:09

Alexandra:

Hee Monique, dat klinkt al goed! Heeeel veeeel plezier in Africa en tot over 7 maanden! Liefs xxx

• 13 September 2011 - 07:47

Michael:

Goed begin zo te lezen! Zo goedkoop uit eten, dan kunnen ze hier nog wat van leren hehe. Veel plezier verder en tot je volgende post dan maar :-).

Groetjes,
    Michael

• 13 September 2011 - 10:44

Tessa:

haha dat filmpje is echt geniaal! ik ga zometeen skype instaleren zodat we kunnen praten :P!

veel plezier daar moontje!
    xxxxx