Traditioneel Afrikaans Eten - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Monique Schoofs - WaarBenJij.nu Traditioneel Afrikaans Eten - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Monique Schoofs - WaarBenJij.nu

Traditioneel Afrikaans Eten

Door: moniqueschoofs

Blijf op de hoogte en volg Monique

22 September 2011 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Halloo!

Haha de foto's van nieuwe coupe komt vanzelf haha;) Even geduld hebben..

Heb gister een hele leuke avond gehad. Alicia en Refiloe (ook wel Fifi, beetje lastig anders) hadden mij, Maart en Stefan uitgenodigd om bij hun te komen eten, traditioneel eten. Erg leuk! Ik weet niet of ik het goed schrijf, maar we kregen Bap, met chakalaka, aardappeltjes en kip. Voordat we gingen eten moesten we eerst onze handen was op de traditionele manier. Alicia, is de jongste en daarom moest zij langs gaan met een bak met water, en een handdoek waar iedereen zn handen in moest wassen. Eerst Stefan, want mannen gaan voor.

Vervolgens gingen we eten, met onze handen natuurlijk! Zit nog een hele techniek achter, en was best te doen zonder er direct een zooi van te maken!

Erg lekker was het eten, wel redelijk pittig, want je kreeg er wel 'n loopneus van en je mond stond na een tijdje ook redelijk in de fik haha! Maar wel super lekker!

Nadat we het op hadden, kwam Alicia weer langs met de bak met water, schoon water uiteraard, om onze handen te wassen. En weer, mannen eerst. Lucky Stefan, want iedereen wast z'n handen in hetzelfde water. Niet heel hygienisch dus.

Daarna een toetje, niet echt traditioneel: brownie muffin met custard! Maar wel erg lekker haha!

Nog lekker gekletst, en toen was het tijd voor Stefan om afscheid te nemen van de twee Zuid-Afrikaanse omdat hij over een week vertrekt helaas..

Was 'n super avond, met twee prettig gestoorde ladies!

&Stage is nu ook ECHT officieel begonnen! Daar vertel ik wel meer over, als er al wat meer is gebeurt enzoooo..

Love

• 22 September 2011 - 21:31

Bart:

Mootje!
    Kei leuk om dit allemaal te lezen!
    xx

• 25 September 2011 - 09:51

Pap En Mam:

Hallo meid,

leuk verslag, fijn om te horen dat de stage nu rond is. Wij wensen jullie heel veel succes en laat snel weer iets van je horen.
    groetjes en kusjes, pap en mam

• 27 September 2011 - 08:11

Carmen:

Hee Afrikaantje,

Hè hè nu heb ik je eindelijk gevonden. Ik zocht steeds verkeerd. Maar je zus was zo lief om me het goede adres door te geven. Zet je gelijk in favorieten.
    Hoe gaat het met je?? Je mond al een beetje afgekoeld van al dat hete eten. Is het het weer niet dan het eten wel, ha ha ha. Zo nu ga ik je eens goed volgen.
    Hier ook alles goed. Pas goed opjezelf en ik laat wel weer iets van me horen.
    Dikke kus