Can I get a rosééé ? - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Monique Schoofs - WaarBenJij.nu Can I get a rosééé ? - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Monique Schoofs - WaarBenJij.nu

Can I get a rosééé ?

Door: moniqueschoofs

Blijf op de hoogte en volg Monique

13 December 2011 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Hi y’all!!!!

‘t is weer een tijdje geleden, dus vond het weer hoog tijd voor een update! Het is inmiddels alweer December, en de kerstversiering hing hier al een tijdje in de shopping centres, maar nu hebben we dan ook echt onze kerstborrel gehad op het werk. We wisten nergens vanaf, en kwamen dus binnenzetten waar we vervolgens, door de baas werden geroepen. En daar was het te beleven! Eerst drie jägermeisters naar achter gewerkt, op verzoek van de baas:p daarna het biertje maar afgeslagen omdat we ook nog met de auto naar huis moesten. We moeten wel helder blijven hé! Erg gezellig was het! De meeste waren al aardig zat, omdat het al een tijdje aan de gang was, dus ook wat losser dan normaal. Veel dansende, en zingende mensen. Super!

Daarna wat minder goed nieuws. ’n Klein ongelukje gehad. Het was al donker en we moesten van kantoor naar huis wat ongeveer een half uurtje rijden is. Maar het regende zo hard, toen plots onze ruitenwisser kapot ging. Die konden we dus niet echt meer gebruik. Daardoor was het zicht ENORM slecht. En je voelt hem al aankomen… toen ging het dus fout. Ik reed en reed steeds meer naar rechts zonder dat ik het door had, vanwege het slechte zicht. BAM! Toen was het gebeurt… De verhoging in het midden van de weg geraakt. Lekke band voor en gebogen velgen voor en achter. Whoopsie (A) Niet helemaal zoals gepland. Gelukkig was het autobedrijf, Wrent-a-Wreck, erg behulpzaam NOT! Omdat we het adres niet precies wisten, en hun de buurt niet kenden, zeiden ze, je moet zelf maar even kijken of je de band kunt verwisselen. Uh hallo? Je praat tegen vrouwen, die hebben er over het algemeen niet zoveel verstand van. En ik en Maart horen ook bij die groep ;) Nou toen Niels, onze redder in nood, gebeld, en Brigthon. Vervolgens naar het dichtstbijzijnde benzinestation gereden, 2 minuten maar liefst. Leek wel n lachfilm! We waren niet vooruit te branden, maarja het moest wel dus het is ons ook gelukt luckily! En bij het benzinestation hebben onze life savers de band verwisseld! Dusss we konden er weer even tegenaan. Volgende dag wel even een nieuwe auto geregeld, want hij had wel wat meer mankementen.
Afgelopen weekend zijn ik en Maart naar Irene Village Market geweest. Een eindje rijden, 45 minuten ongeveer. Leuke markt, erg traditioneel en erg druk. Redelijk groot ook! Veel leuke spulletjes maar vooral dingen die we niet mee konden nemen zoals grote fotolijsten, kastjes.. allemaal leuke, oude dingetjes vooral, voor in huis. Helaas penut butter, maar wel leuk voor de portemonnee. Omdat we hier vroeg mee klaar waren, hebben we een poging gedaan om naar de Magalies berg te gaan. Je hoort het goed, een poging gedaan! Het koste ons ruim een half uur om er te komen, waar we er vervolgens nog een uur hebben rondgereden om het te vinden, de ingang van het park. Nou tevergeefs, want echt NO WAY dat we dat ooit zouden vinden..Toen zijn we even naar de shopping mall in Sandton City geweest, mijn favorite tot nu toe!! Hier kreeg ik een super leuk berichtje van Brighton, en wel of ik zin had om mee te gaan naar het concert van Lil Wayne die avond. Daar kan ik natuurlijk geen nee tegen zeggen. Wilde ik ook al heen, maar omdat deze iets te prijzig was heb ik het niet gedaan. Maar omdat Brighton connecties had, zijn we er gratis in gekomen !!! Was echt een heel gaaf concert@ Coca Cola Dome! Het voorprogramma bestond uit twee lokale rappers, geen idee hoe ze heten haha! Toen kwam RICK ROSS op. Heeeeel relaxed, op z’n dooie gemak kwam die het podium opzetten. Wat een figuur! Hahaha echt awesome! Het publiek ging helemaal uit z’n dak!! En toen…… (tromgeroffel) was het tijd voor LIL WAYNE!! Daar kwamen we voor natuurlijk! De opening: A millie, was al meteen spectaculair en hij hoefde er niet eens veel voor te doen. Hij zag er ook heel gaaf uit! En hij zou ook best komiek kunnen worden want grappig is die zeker! Hij zong voor mij bekenden en onbekende liedjes, maar elk was even gaaf! En m’n favorites, lollipop en how to love you! Ook hele gave danseressen en n zangeres die bij bepaalde nummers meezong. Super! Toen… werd er opeens bekend gemaakt dat er iemand was, in de ogen van Lil Wayne, de beste rapper op the planet. En daar wastie… DRAKE! Had ik niet zien aankomen haha! Wel heel leuk maar wel jammer dat hij maar een liedje zong. Toen verdween Drake weer van het podium en nam Lil Wayne het weer over. Mooi lichaam heeft hij trouwens, jeetje, haha! Er werd ook geskateboard op het podium, door twee skaters en Lil Wayne deed ook wat pogingen. Maar heeeel eerlijk, die skater waren echt beter, sorry Wayne… Het concert begon om 8u en was om half 11 afgelopen, best netjes! Ik heb me zeker vermaakt! Nog nooit zo’n leuke verassing gehad!!

En nu inmiddels weer hard aan het werk voor stage, want het is weer dinsdag.. Hoort er ook bij, maar ik doe het graag ;)

Talk to u soon!

Love

• 13 December 2011 - 15:57

Jolanda:

wat een spannende verhalen weer! :d en je gaat wel naar veel concerten daar he supergaaf!

• 25 December 2011 - 21:40

Anne :

He meis,

Fijne kerstdagen en een gelukkig en gezond Nieuw Jaar voor jullie allemaal

Groetjes
    Anne en Fam.

• 28 December 2011 - 20:48

Bart:

Succes en goede jaarwisseling :)