Cape Town Rocks! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Monique Schoofs - WaarBenJij.nu Cape Town Rocks! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Monique Schoofs - WaarBenJij.nu

Cape Town Rocks!

Door: moniqueschoofs

Blijf op de hoogte en volg Monique

19 Januari 2012 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Hallo honeys!

Nou ik ben inmiddels alweer ruim 10 daagjes terug van Kaapstad dus het leek me wel een keer tijd worden voor het verslag daarvan. En wees gerust, het zal niet zó lang worden als het vorige verslag!

We hadden net een aantal top dagen erop zitten met Caroline, Remco en Maart in o.a. het Kruger National Park. De 30ste zijn Caroline en Remco weer vertrokken naar het koude Nederland, en slechts een dag later zaten ik en Maart alweer in het vliegtuig richting Kaapstad. Oudjaarsdag wiehooeee!

Dag 1: Nieuwjaar
We kwamen rond 12 uur aan in Kaapstad maar waren die dag al vroeg op, 6u maarliefst, dus we vonden het wel tijd voor een middagdutje aangezien het een lange avond zou worden. Zo gezegd, zo gedaan. Toen was het tijd om ons op te tutten, aan te kleden, en onze haren te doen! Met z’n drietjes hebben we dat gedaan, ik, Maart en Lot. Toen we eenmaal zover waren, zijn we eten gaan koken en kwam ook Mara langs. Gezellig samen gegeten op de laatste dag van het jaar! Toen zijn we vertrokken naar huize Dufornee waar de hele familie van Daphne gevestigd zat. Hier hebben we met de familia leuke drankspelletjes gedaan! Was geslaagd! En toen door naar het strand. En om 12 uur stapte we uit de auto om elkaar gelukkig Nieuwjaar te wensen en te genieten van het vuurwerk wat we konden zien. Hartstikke mooi! Toen door naar het feest.. Ministry of Sound! Heel groot was dat, en erg leuk! Het viel me wel op dat veel mensen rond 12/ 1 uur al gingen, wat ik wel een beetje apart vond. Het duurde tenslotte tot 10 uur s’ochtends, maar zo lang hebben wij het niet volgehouden. Het was in ieder geval een top avond!

Dag 2: Nieuwjaarsdag
Zoals elke jaar, beetje rustig aan gedaan vandaag haha

Dag 3:
Maandag begon de carnaval in Kaapstad. Dit was erg leuk, en aangezien ik en Lot grote carnaval fans zijn, moesten we hier even een kijkje gaan nemen. Héél anders dan in Nederland.. Hier ging het erom dat 11 groepen tegen elkaar strijden, allemaal verkleed als clowns. Ook maken ze allemaal muziek en hebben ze twee ‘gekke’ dansers. Een volwassene en een kind. Het duurt drie dagen, en elke dag vallen er een aantal groepen af waardoor er uiteindelijk een winnaar overblijft! Was leuk om te zien! Hebben we toch nog een beetje carnaval gehad dit jaar haha!
S’avonds zijn we gezellig naar het winkelcentrum gegaan waar we zijn wezen uit eten bij de Spur. Een topper met een leuke aanbieding op elke maandag. Scheelt toch weer haha! En daarna naar de film, the ides of March. Geen aanrader! Vreemd verhaal, over politiek, en onderlinge problemen.. Maar niet heel duidelijk einde.

Dag 4:
Dinsdag zijn we naar Cape Point gegaan, en hebben we de route langs de kust gereden. We zijn naar stranden geweest zoals Noordhoek, Houtbaai, Muizenberg etc. En natuurlijk naar Kaap de goeie hoop. Mag niet ontbreken op dit lijstje! Was erg leuk en héél mooi!
’S Avonds hebben we eerst even wat eten besteld bij Primi, onze favo Italiaan. En daarna zijn we naar Signal Hill gegaan. De top van een berg waar we een mooi uitzicht hadden over de stad. Super!

Dag 5:
Woensdags zijn we naar Robben Eiland gegaan, het eiland waar Nelson Mandela gevangen heeft gezeten. Hier kregen we eerst een kleine rondleiding in een bus, waar een gids ons het een en ander uitlegde over de situatie toen. Vervolgens heeft een ex-gevangene ons een rondleiding gegeven door de gevangenis zelf en heeft ons ook de cel van Nelson Mandela laten zien. Was erg indrukwekkend allemaal! En wat ik vooral ook heel mooi vond is dat het verhaal verteld werd vanuit iemand die het zelf heeft meegemaakt, een ex-gevangene. Hij had zelf gezeten vanwege politieke redenen. Hij had dus niet echt de wet overtreden, maar had in die tijd iets georganiseerd op een universiteit die buiten de beugels gingen qua politieke opvattingen. Iets wat absoluut niet werd toegestaan in die tijd.

Dag 6:
Donderdag hebben we eigenlijk hetzelfde gedaan als dag 4 alleen dan de andere kant op. Maar dit was ook voor Lotte nieuw en onbekend. De afstanden waren wat groot en het viel een beetje tegen. Maar toch hebben nog even lekker geluierd op een heerlijk strand met heerlijk water. Wat best zeldzaam was die tijd in Kaapstad want de zee is freezing!
Ook deze avond zijn we weer naar de film geweest. Dit keer een hele andere, namelijk I don’t know how she does it. Ik vond het persoonlijk wat saai, niet helemaal mijn ding. Ik hou meer van wat pit en spanning!

Dag 7:
Op vrijdag gingen Lot en Maart skydiven. Ik heb het eerder aangegeven dat dat gepland stond, ook voor mij. Maar aangezien ik altijd erg veel last heb van mijn oren, werd het afgeraden. Ik heb een keer gedoken en toen is het ook gaan bloeden en durfden daarom het risico nu niet nemen. Wel heel jammer, want Lot en Maart waren er erg over te spreken. Nog steeds.
’S Avonds zijn we richting het vliegveld gegaan aangezien de familie Dufornee Zuid-Afrika weer ging inruilen voor Nederland. En vanaf nu ging Daphne ons ook vergezellen!

Dag 8:
Deze dag zou een lekker luier dagje worden, aan het strand wel te verstaan. We zijn afgereden naar Muizenberg omdat hier de zee het warmst is. Maar omdat het zó hard waaiden zijn we omgedraaid en naar Clifton beach gegaan. Ooh en nog iets. Twee uur voordat wij bij Muizenberg waren, was er door de Shark Watchers, een haai gespot!!! Jasses! In hetzelfde water waar mensen zwemmen en surfen etc, zwemmen gewoon haaien! Eng idee..

Dag 9:
En toen was het alweer tijd om naar huis te gaan.. Maar over 3 weken worden we weer herenigd, want……… Maart en ik vertrekken 26 januari naar Kaapstad om de laatste 2,5 maand van onze stage daar af te maken. Wordt gezelluuuug!

Kaapstad is beeldschoon! Een hele andere wereld dan Jo’Burg..

Nou er komt snel weer n leuk bericht aan, want nu we weer terug zijn in Jo’burg, hebben we weer hoogbezoek. Namelijk, de ouders van Maart, Gerrit en Ditte. Wat een gezelligheid allemaal!

Tot snel!

Love
MQ

  • 19 Januari 2012 - 11:41

    Tessa:

    aah super leuk allemaal!! Geniet er nog maar lekker van daar meid! xxxxxxxx loveyou girl

  • 23 Januari 2012 - 08:30

    Carmen:

    Heee meis, ik kan wel vragen hoe het met je gaat, maar zoals ik het allemaal lees is het goed met je!!
    Je komt tenminste op plaatsen waar ik niet kom en zal komen (denk ik). Mijn vriendin vertrekt woensdag voor half jaar naar Port Elizabeth. Dat is ook daar bij jouw ergens in de buurt geloof ik. Ze gaat er vrijwilligers werk doen, nou heb eens foto's bekeken van die town chips daar, pfffffff. Wat hebben wij het dan goed toch?? Nou meis, ik moest je ook de groetjes doen van Theo en Willy. Heel veel plezier nog en pas nog steeds goed op jezelf. Dikke kus Carmen xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Johannesburg

Johannesburg!

Recente Reisverslagen:

11 April 2012

Namibia !!

11 April 2012

Viva la Garden Route!

13 Maart 2012

Let's catch a wave!

01 Maart 2012

Carnaval in Zuid-Afrika !!

03 Februari 2012

Hiep Hiep Hoera !!
Monique

Actief sinds 04 Sept. 2011
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 17345

Voorgaande reizen:

12 Januari 2013 - 20 Mei 2013

New Jersey - New York

09 September 2011 - 13 April 2012

Johannesburg!

Landen bezocht: