Vu-Vu-Vuzelaa! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Monique Schoofs - WaarBenJij.nu Vu-Vu-Vuzelaa! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Monique Schoofs - WaarBenJij.nu

Vu-Vu-Vuzelaa!

Door: moniqueschoofs

Blijf op de hoogte en volg Monique

17 September 2011 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Hallo Leute!

Nou update nummero drie alweer. Gister een leuke dag gehad! Eerst paar kleine dingetjes voor stage gedaan en ohjaa uitgeslapen, want na een aantal leuke, maar vermoeiende dagen was dat wel even nodig! S’avonds zijn we uitgeweest naar The Stones, een club met beetje vergelijkbare muziek als in NL. Dat was echt top! We waren uitgenodigd door Tim en Stefan. Zij hadden eerst een feestje en daarna gingen ze ook naar deze club.

We zijn er heen gegaan met een taxi, Sonny Boy was onze chauffeur. Grappige man, leek wel sing-a-long/ karoake wat hij aan het doen was. Hij had continu een Afrikaanse cd opstaan en was lekker mee aan het zingen. Erg grappig!
Toen eenmaal aangekomen in de club, hebben we ons prima vermaakt. Leuke muziek, leuke mensen, top! Wel vroeg afgelopen, 2 uur namelijk, maarja voor ’n keertje ook niet echt verkeerd..

Terug hadden we weer een taxi. Wel grappig, deze man woonde al 2 jaar in Joburg en had alsnog geen flauw idee waar verschillende wijken lagen. Dus dat was ook grappig! Wij moesten hem de wegwijzen in plaats van andersom. Maar we zijn uiteindelijk wel thuis aangekomen:P

Daarna zijn we ons bed ingedoken en vanmorgen om 11 uur weer opgestaan om ons klaar te maken voor een voetbalwedstrijd en het FNB stadium, the Chiefs tegen de Pirates. Ik supporte de Chiefs by the way. Black and Yellow, Black and Yellow! Ben daar heengegaan met Maart of course, Stefan, Fifi en Alicia. Super mooi stadion!!!! Echt prachtig! ‘n geweldige sfeer. Iedereen was aan het dansen, lachen, vuvuzela’s overal! Echt awesome! Was echt een leuke match…. En the Chiefs hebben gewonnen, wiehoeeeee! Een groot kabaal, gejuich, gedans! Net zoals je op tv hoorde met het WK, nou zo was het nu dus ook. Super!

Omdat we met de auto waren, vonden we het wel zo slim om eventjes te wachten totdat de ergste drukte voorbij was. Nou alweer waren we hier een soort van attractie! Iedereen wilde met ons, ‘the white people’ op de foto haha! Gewoon leuk meegedaan. Vriendelijke mensen! Kortom, was echt een top wedstrijd en ervaring, en zeker voor herhaling vatbaar!

Voor morgen hebben we een braai bij ons huis op de planning staan. Ben benieuwd! Lijkt me gezellig in ieder geval! En maandag begint dan officieel de stage..

Tot snel!
Love

• 20 September 2011 - 06:36

Michael:

Wat een avonturen allemaal haha, klinkt goed. Alleen jammer dat je "geel en zwart" supportte, dat kan natuurlijk niet hè. Nee geintje hoor. Cool dat je daar zoveel van de cultuur ziet, ik wordt bijna jaloers!

Ik zal binnenkort wel lezen hoe je 1e stagedagen gegaan zijn, ben benieuwd :-).