Lion's, cheeta's, tigers everywhere!! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Monique Schoofs - WaarBenJij.nu Lion's, cheeta's, tigers everywhere!! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Monique Schoofs - WaarBenJij.nu

Lion's, cheeta's, tigers everywhere!!

Door: moniqueschoofs

Blijf op de hoogte en volg Monique

15 September 2011 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Hi y’all!
Nou weer heel wat mee gemaakt, dus hoop dat je de tijd hebt haha;)
En ohja ff snel tussendoor:P, de filmpjes die we maken worden op youtube gezet wss..

Om te beginnen bij afgelopen dinsdag. Ik ben toen, samen met Lettie ofcourse, naar Pretoria gereden. Een leuk plekje, op een uurtje afstand. De eerste keer op de snelweg, maarja wat kan ik er van zeggen. Gewoon doen wat je denkt dat goed is! En ik weet zeker dat ik er iedereen tegen de tijd dat ik terug kom, eruit rij;) Je leert hier rijden als ’n gek! Nou Pretoria, we zijn eerst naar de Union buildings geweest, waar we mooi uitzicht hadden en leuke foto’s hebben gemaakt. Moet af en toe toch echt de toerist uithangen haha. Omdat we dit toch vrij snel gezien hadden, en het hele stuk hadden gereden, leek het ons handig als we ’n andere activiteit zouden gaan doen in die omgeving. Toen zijn we uiteindelijk terecht gekomen in The National Zoological Garden, een hele mooie en grote dierentuin. Wat opvallend was dat wij de enigste waren, naast een hele verzameling schoolkindjes. Zij zagen ons als een wandelende attractie en toen ze eenmaal onze camera’s zagen, kwamen ze met z’n allen op ons afgerend om vervolgens de fotomodel uit te hangen. Erg schattig! Leuke fotootjes ook, zie foto’s. Na een lange en ook wel vermoeiende dag, en eenmaal weer thuis aangekomen, werden we uitgenodigd om samen met Stefan, ons huisgenootje, en Tim, een vriend van hem, naar de bioscoop te gaan, Wasted by the Young. Een vrij goeie film vond ik. Nadat we ongeveer 10 minuutjes thuis waren, begon het heeeeeel hard te regenen en te onweren. Dat kan hier dus ook! Ben toen als een blok in slaap gevallen.

De volgende dag brak weer aan, waar ook het een en ander op de planning stond, namelijk het bezoeken van The Rhino & Lion Nature Reserve, 50 minuten rijden vanaf ons huis. Was lastig te vinden, maar het is ons toch gelukt en wauw wat was dat de moeite waard! Dieren van zo dichtbij gezien en zelfs geaaid! Dit park bestaat uit een enorm aantal hectare met verschillende soorten afrikaanse dieren die daar rond loslopen. Dieren zoals, leeuwen, cheeta’s, wilde honden, neushoorns, zebra’s etc. We werden als eerste naar The Lion Cave gestuurd omdat deze over een half uur werden gevoerd. Spannend! De leeuwen kwamen letterlijk langs onze auto gerend om vervolgens bij hun eten te kunnen. Erg gaaf om zo’n enorm dier, mooi dier, van zó dichtbij te zien!
Vervolgens gingen we naar de cheeta’s. Hier was het erg rustig en na een paar minuten hebben wij onze auto stil gezet. En tot onze grote verbazing kwam er een cheeta de weg oversteken, recht voor onze auto, om vervolgens naast ons in de zon te gaan liggen. Prachtige beesten! Ook hier hebben we natuurlijk foto’s van gemaakt, dus nogmaals zie foto’s ;)

Daarna zijn we naar de wild dogs gegaan. Dit was een apart verhaal. We stonden namelijk midden tussen twee groepen, links waren ze aan het eten, en rechts lagen ze te rusten onder een boom. Plotseling kwam er een wild dog recht op ons aanlopen, dus wij meteen de ramen dicht gedaan. Vervolgens loop hij achter de auto, geeft er een beuk tegenaan en loopt weer door. Hier is ook een filmpje toevallig van gemaakt, maar de kwaliteit is wat minder en helaas hoor je Maartje ook niet zeggen, dat hij de auto beukte, wat duidelijk voelbaar was!

Na nog wat indrukwekkende dieren te hebben gezien, zijn we naar het bezoekerscentrum gereden waar ook de crèche zit. Ik heb nog nooit zo’n schattige wezentjes gezien! Witte leeuwtjes van 2 maanden oud. Adorable! En…. Twee tijgertjes van 5 maanden oud waar we bij in de kooi zijn gegaan om ze te aaien en een beetje met ze te spelen. Super lief en leuk was dit totdat…. Maartje gebeten werd, wat toch wat harder ging dan je zou denken. Natuurlijk was het beestje ook maar aan het spelen, maar voor zijn leeftijd is die al aardig sterk! Net gedesinfecteerd dus komt helemaal goed! '

En nog een super leuk gaaf tof nieuwtje…. Heb kaartjes voor Kings of Leon!!! WIEHOOEEEE! Zij treden 29okt. op in Johannesburg in een voetbalstadion, en ik ben erbij YEAAH! Isn’t that awesome?!
Kortom, het waren twee geslaagde dagen!

Een volgende update zal weer snel komen, maar ben nu in een wifi-café omdat het internet er nu helemaal mee op is gehouden :(

Maarja, talk to you soon!
Love

• 15 September 2011 - 12:20

Linn Eikholt:

Klinkt allemaal helemaal super! Nog veel plezier en succes daar!
    Liefss x

• 15 September 2011 - 14:09

Jolanda:

gaaf dat je naar kings of leon gaat :D en zo te horen is t allemaal prima te vertoeven daar! gave foto's op fb, tot je volgende post ;) xxx